Klantadviseur WMO Ambulante zorg

Over de vacature

Openingsdatum
3 april 2024
Sluitingsdatum
17 april 2024
Uren per week
32-36
Salaris
€ 4752
Salarisschaal
9
Vakgebied
Welzijn, Maatschappelijk/sociaal cultureel, Sociaal domein
Opleidingsniveau
HBO

Ben jij die Klantadviseur WMO die graag mensen helpt om passende ondersteuning te vinden? Dan zijn we op zoek naar jou!

Jij

De taken van de WMO zijn opgesplitst in front- en backoffice taken. Jij komt te werken als Klantadviseur in de front-office. Je bent verantwoordelijk voor het onderzoek en het advies. Een backoffice medewerker geeft de beschikkingen af.

Je gaat je bezig houden met de afhandeling van meldingen voor ambulante zorg, zoals begeleiding, dagbesteding en logeren.

Wij verwachten van jou dat je onder tijdsdruk kan werken, om kan gaan met weerstand, resultaatgericht bent, goed kan samenwerken met collega’s en de juiste balans weet te vinden tussen het belang van de klant en de wettelijke kaders.

Team

Je komt te werken in team WMO. Hierin werken ongeveer 30 collega’s verdeeld over de subteams Ambulante zorg, Beschermd wonen en Wonen, rollen en vervoer.

Jouw competenties

  • Klantgericht: je kunt luisteren en je bent creatief in het vinden van een passende oplossing
  • Stressbestendig: je bent in staat onder tijdsdruk en in een hectische omgeving te werken
  • Adviesvaardigheid: je kunt helder en bondig adviseren, zowel schriftelijk als mondeling. Je bent daarin creatief en oplossingsgericht
  • Zakelijk: je kunt bijvoorbeeld verzoeken om persoonsgebonden budget goed beoordelen op basis van de regelgeving en dat ook helder overbrengen

Wij vragen

  • Een afgeronde HBO opleiding, bijvoorbeeld SJD/MW, social work of HBO-V
  • Een generalist. Specialistische kennis op gebieden zoals psychiatrie, ouderen, verstandelijke beperking e.a. zijn van toegevoegde waarde voor deze functie
  • Communicatieve vaardigheden en adequate omgang met weerstand
  • Ervaring met diverse ICT-systemen, bij voorkeur SSD

Wij bieden

  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst van een jaar met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst met een werkweek van 32 of 36 uur
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een thuiswerkregeling, een ruim opleidingsbudget en doorgroei mogelijkheden
  • Individueel keuzebudget met in totaal 17,05% aan extra salariscomponent voor o.a.: Fiets en fietsaccessoires, tablet/laptop en sportvoorzieningen
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 4.752,-bruto per maand (functieschaal 9) op basis van een fulltime dienstverband (36 uur)

Sollicitatieprocedure

Heb je interesse voor deze functie dan ontvangen we graag jouw motivatiebrief en CV via de sollicitatiebutton op deze pagina.

Voor vragen over vacature kun je contact opnemen met Munir Yacoub, Teammanager WMO via 06-20536947 of m.yacoub@assen.nl

Deze vacature wordt gelijktijdig intern, binnen de samenwerkingsverbanden en extern opengesteld. Bij de selectie van kandidaten handelen wij volgens onze werving en selectieprocedure waar bij gelijke geschiktheid eerst interne, en vervolgens medewerkers met een arbeidsovereenkomst bij een van onze samenwerkingsverbanden voorrang hebben.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.