Medewerker Binnendienst beheer en verkoop bedrijventerreinen
Over de vacature
- Openingsdatum
- 27 januari 2025
- Sluitingsdatum
- 11 februari 2025
- Uren per week
- 32 - 36
- Salaris
- € 4297
- Vakgebied
- Binnendienst / Algemene dienst, Marketing, Verkoop / Inkoop
- Opleidingsniveau
- MBO niveau 3, MBO niveau 4
De gemeente Assen
De gemeente Assen is een middelgrote gemeente in Drenthe waar historie en moderniteit hand in hand gaan. Assen biedt een mix aan cultuur, natuur en innovatie.
Assen staat voor een mooie uitdaging wanneer het gaat over het realiseren van extra werkgelegenheid. Wij beschikken over diverse bedrijventerreinen waarbij het team Grondzaken verantwoordelijk is voor het beheer en verkoop van kavels. Wij zetten ons in om bedrijven naar Assen toe te halen en om bedrijfsverplaatsingen mogelijk te maken. Dit kan gaan om lokale ondernemers die een wens hebben tot wonen en werken tot aan grote bedrijven die zich hier willen vestigen.
Ben jij de administratieve spin in het web die het fijn vindt om bezig te zijn met de verkoop van kavels op bedrijventerreinen en het hele administratieve proces wat daarbij komt kijken verder af te handelen? Dan zoeken we jou!
Team
Het team Vastgoed & Grondzaken bestaat uit 40 medewerkers die werkzaam zijn vanuit verschillende disciplines.
Vanuit het sub-team Vastgoed beheren wij een vastgoedportefeuille van 200 panden die worden ingezet voor sport, welzijn cultuur en huisvesting van eigen personeel en strategisch vastgoed. Naast het reguliere onderhoud wordt het vastgoed verhuurd en is er aandacht voor het verduurzamen hiervan.
Vanuit het sub-team Grondzaken adviseren we bij de ontwikkelingen in de stad en zetten daartoe ons grondbeleid in.
Wij verkopen kavels voor bedrijven en woningen. Daarnaast werken we mee aan diverse gebiedsontwikkelingen, zowel in de binnenstad als in de omliggende wijken. We zetten zowel actief als faciliterend grondbeleid in om de gemeentelijke ambities te realiseren. Ook zijn wij verantwoordelijk voor het verwerven en beheren van strategische gronden en objecten.
We zijn een hecht team dat veel waarde hecht aan een prettige informele werksfeer. De lijntjes tussen collega’s zijn over het algemeen kort en nieuwe medewerkers worden makkelijk in het team opgenomen.
Jouw competenties
- Zelfstandig kunnen werken, maar ook een teamspeler
- Klantgericht
- Resultaatgericht, maar ook zorgvuldig
- Kritisch en overtuigingskracht
- Omgevingsbewust
Jij
Als klantgerichte medewerker Binnendienst beheer en verkoop bedrijventerreinen ben je de administratieve spin in het web voor de verkoop van de kavels op de bedrijventerreinen. Ook ben je voor de woonwerkkavels op de bedrijventerreinen het eerste aanspreekpunt en ga je klanten begeleiden bij de aankoop van een kavel. Je beheert de nog niet verkochte kavels en onderhoudt daarvoor intern en extern de contacten. Samen met de accountmanager nieuwe bedrijven vorm je een team dat nauw samenwerkt in het gehele traject van verkoop van de bedrijfskavels en de woonwerkkavels op de bedrijventerreinen. Daarvoor stemmen jullie af en werken jullie samen met collega’s uit het gehele fysieke domein binnen de gemeentelijke organisatie. Je zorgt voor het laten opstellen, registreren en verzenden van reserverings- en verkoopovereenkomsten, bewaakt de termijnen en onderhoudt de contacten met klanten, de Vastgoedjuristen, andere teams zoals bijvoorbeeld de teams Bouwen Wonen en Ondernemen en Financiën en de notaris. Je houdt het kavelsysteem (op de website) up-to-date in het geval van reservering en verkoop.
Je bent klantgericht en communiceert gemakkelijk extern en intern met collega’s van verschillende teams en disciplines.
Daarnaast neem je een flinke dosis enthousiasme en humor mee en heb je aantoonbare ervaring met het verkoopproces voor bouwkavels, het liefst bedrijfskavels.
Jouw taken zijn
- Algemeen beheer van de kavels op de bedrijventerreinen en hiervoor interne contacten binnen de gemeentelijke organisatie onderhouden
- Contacten onderhouden met de pachters die de onbebouwde en onverkochte bedrijfskavels beheren
- Eerste aanspreekpunt voor verkoop kavels
- Informatie verstrekken over: prijzen, verkoopprocedure, regelgeving betreffende verkoop en bouwplannen
- Begeleiding van kopers in koop- en bouwproces
- Beheer van en verantwoordelijk voor verkoopprocedure
- Verantwoordelijk voor het administratieve proces van reservering tot verkoop
- Ondersteunen van de accountmanager nieuwe bedrijven
- Beheer voorraad bedrijf- en woonwerkkavels
- Bijhouden van te verkopen bedrijfskavels op de website
Wij vragen
- Aantoonbare ervaring op het gebied van verkoop van kavels/vastgoed (makelaarskantoor, notariaat)
- Administratief onderlegd en nodige ervaring
- Affiniteit met het werken in een politiek gestuurde organisatie
- Communicatieve vaardigheid, zowel mondeling als schriftelijk
- Flexibiliteit en stressbestendigheid
Wij bieden
- Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 4297,- bruto per maand (functieschaal 8) op basis van een fulltime dienstverband (36 uur)
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een thuiswerkregeling, een ruim opleidingsbudget en doorgroeimogelijkheden
- Individueel keuzebudget met in totaal 17,05% aan extra salariscomponent voor o.a.: Fiets en fietsaccessoires, tablet/laptop en sportvoorzieningen
- Een arbeidsovereenkomst met een werkweek van 32/36 uur (jaarcontract met uitzicht op vast)
Solliciteer nu!
Ben jij de collega die we zoeken? Solliciteer dan voor 12 februari.
Heb je interesse voor deze functie dan ontvangen we graag jouw motivatiebrief en CV via de sollicitatiebutton op deze pagina.
Gesprekken vinden plaats op dinsdagmiddag 18 februari.
Bij de selectie van kandidaten handelen wij volgens onze werving en selectieprocedure waar bij gelijke geschiktheid eerst interne, en vervolgens medewerkers met een arbeidsovereenkomst bij een van onze samenwerkingsverbanden voorrang hebben.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
- Locatie
- Assen
- Adres
- Noordersingel 33, 9401JW, Assen
- Stad
- Noordersingel 33, 9401JW, Assen