Ik wil me inschrijven in de gemeente vanuit het buitenland, wat moet ik doen?

Zo schrijft u zich voor het eerst in Nederland in:

  • Kom persoonlijk naar de gemeente.
  • Neem mee:
    • uw geldige identiteitsbewijs (waarop uw nationaliteit staat)
    • een bewijs dat u woonruimte heeft, zoals een huurcontract of een eigendomsbewijs
    • als u niet in Nederland geboren bent: uw geboorteakte
    • als u niet een Europese nationaliteit heeft: een bewijs dat de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) uw verblijf heeft goedgekeurd
    • als u uit Aruba, Curaçao, Sint-Maarten, Bonaire, Sint-Eustatius of Saba komt: een verhuisbericht
    • eventueel de volgende akten:
      • een huwelijks- of echtscheidingsakte
      • een overlijdensakte van uw partner (als bewijs dat het huwelijk door overlijden is ontbonden)
      • de geboorteakten van uw kinderen
    • Heeft u een bewijs van uitschrijving uit het vorige land? Neem dat dan ook mee.
  • Alle personen die met u meeverhuizen, komen ook persoonlijk mee.

Burgers waarvan één of beide niet de Nederlandse nationaliteit bezit is het alleen mogelijk om op afspraak langs te komen. Maandag, woensdag en donderdag tussen 09.00 en 16.00 uur.

In de zomerperiode (week 29 t/m week 33) alleen op maandag en donderdag