Wijk-BOA

Over de vacature

Openingsdatum
15 mei 2024
Sluitingsdatum
22 mei 2024
Uren per week
36
Salaris
€ 3784
Salarisschaal
7
Vakgebied
Openbare orde en veiligheid
Opleidingsniveau
MBO

Help jij mee om de leefbaarheid en veiligheid in Assen te vergroten? Ben jij een echte netwerker die zelfstandig en in teamverband werkt en kan fungeren als aanspreekpunt binnen je wijk? Dan kunnen de Assenaren op jouw toezicht- en handhavingsactiviteiten rekenen!

Team

We zijn een dynamisch team waar we binnen de duidelijke afspraken veel vrijheid bieden binnen onze toezicht en handhavingstaken. Ons doel is de stad en de omgeving/ gemeente Assen veiliger, mooi en leefbaarder te maken.

We zijn onderweg om een informatie-gestuurd team te worden. We anticiperen op hetgeen waar onze omgeving om vraagt, het werk is altijd leidend.

De wijkboa is niet alleen georiënteerd op zijn/haar wijk, maar op de hele stad/gemeente; je bent het gezicht van gemeente Assen in de wijk.

Jouw 4 competenties  

  • Netwerker; je ontwikkelt en verstevigt relaties en samenwerking binnen en buiten de organisatie en wendt deze aan om informatie, steun en medewerking te verkrijgen
  • Zelfstandig; je bent in staat om je eigen werk goed uit te voeren zonder hulp van anderen. Je werkt efficiënt, je besteed je tijd nuttig en zoekt zinvol werk als je tijd over hebt
  • Besluitvaardig; je durft besluiten te nemen. Dit doe je door actie te ondernemen of door een oordeel te geven over een bepaalde kwestie
  • Empathisch; je hebt het vermogen om je in te leven in de gevoelens of de gedachtegang van een ander. Je voelt en onderkent welk effect je eigen aard en eigen gedrag op een ander heeft of kan hebben; je houdt daar rekening mee

Jij

  • Je bent een verbinder tussen de externe partners zoals onder andere  de politie, jongerenwerk, ondernemers en wijk- en buurtverenigingen.
  • Je bent een adviseur op de handhavingsaspecten in hoofdzaak op het gebied van alle voorkomende wet- en regelgeving op het gebied van Domein 1 taken.  Binnen deze taken zie je toe op de naleving van wet- en regelgeving, voorschriften en vergunningen in hoofdzaak op het gebied van APV, D&HW, ASV, Wet Mulder, evenementen.
  • In voorkomende gevallen treed je handhavend op.
  • Je bent (pro)actief in het oppakken van incidenten en meldingen of je vertaalt deze naar toezicht- en handhavingsactiviteiten voor je naaste collega’s. 
  • Je handelt meldingen, toezicht- en handhavingszaken administratief af en je legt je bevindingen en rapportages vast; daarbij tref je maatregelen in overleg met belanghebbenden.
  • Daarnaast neem je actief deel aan diverse integrale handhavingstaken en -projecten.
  • Je reageert correct en tegemoetkomend op de reacties van anderen op het eigen gedrag, beleid of functie-uitoefening. Hierop reageer je adequaat op problemen en je vindt oplossingen bij belangentegenstellingen. In deze aanpak kun je anderen goed overtuigen van een bepaald standpunt om instemming te krijgen met bepaalde plannen, ideeën of producten.
  • Je bent klant- en resultaatgericht en hebt samenwerking hoog in het vaandel staan. Wij verwachten van jou vastberadenheid, overtuigingskracht en een goede beheersing van de Nederlandse taal en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. 
  • Je hebt een flexibele instelling met betrekking tot de werkdagen (feestdagen en weekend) en werktijden (overdag, avonden en incidenteel nachten).

Wij vragen

  • Je hebt een afgeronde MBO+ opleiding aangevuld met een geldig diploma Buitengewoon Opsporingsambtenaar
  • Je hebt kennis van je eigen bevoegdheden en bent vaardig in het opstellen van processen verbaal
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als BOA/Toezichthouder en je beschikt over een geldig rijbewijs B
  • Daarnaast is de training/opleiding alcoholwet, RTGB, EHBO en AED een pré
  • Tevens ben je goed bekend met werkwijze en de cultuur van de strafrechtketen

Wij bieden

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 3784,- bruto per maand (functieschaal 7) op basis van een fulltime dienstverband (36 uur)
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een thuiswerkregeling, een ruim opleidingsbudget en doorgroeimogelijkheden
  • Individueel keuzebudget met in totaal 17,05% aan extra salariscomponent voor o.a.: Fiets en fietsaccessoires, tablet/laptop en sportvoorzieningen
  • Een tijdelijke aanstelling van 1 jaar met uitzicht op een vaste aanstelling.

Sollicitatieprocedure

Heb je interesse voor deze functie dan ontvangen we graag jouw motivatiebrief en CV via de onderstaande sollicitatiebutton.

Voor vragen over vacature kun je contact opnemen met Dick Dreves, Teammanager team Vergunning, Toezicht en handhaving via 06-55215784 of d.dreves@assen.nl

Deze vacature wordt een week intern uitgezet, vervolgens binnen de samenwerkingsverbanden en extern opengesteld. Bij de selectie van kandidaten handelen wij volgens onze werving en selectieprocedure waar bij gelijke geschiktheid eerst interne, en vervolgens medewerkers met een arbeidsovereenkomst bij een van onze samenwerkingsverbanden voorrang hebben.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.