Hulp bij geldzaken en schulden
Heeft u financiële problemen? Wilt u hulp om uw geldzaken op orde te krijgen en te houden? Dan kunt u gratis hulp en ondersteuning vragen.
Gaat het om een crisis?
Bijvoorbeeld een dreigende ontruiming, afsluiting van gas, water of elektriciteit. Neem contact op met de Gemeentelijke Kredietbank telefoonnummer: 0592-820840.
Werkplein Drentsche Aa (WPDA)
Inwoners met een uitkering kunnen terecht met vragen over geldzaken bij WPDA. Op de website van WPDA kunt u contact opnemen met WPDA.
Vaart Welzijn ondersteuning bij financiën
De huur, zorgverzekering, boodschappen, een telefoonabonnement, of iets anders. Iedere maand heeft u veel verschillende uitgaven. Maar u wilt natuurlijk ook graag wat geld overhouden voor leuke dingen. Heeft u moeite om het overzicht te houden over al uw inkomsten en uitgaven? Wilt u uw administratie graag meer op orde krijgen? Samen met u kijken we vanuit Vaart Welzijn naar wat de mogelijkheden zijn in uw situatie.
Wilt u liever door een vrijwilliger geholpen worden bij uw geldzaken?
Wij werken samen met de volgende organisaties:
Zelf met geldzaken aan de slag
Geldfit wijst u de weg met handige tips of een persoonlijk advies.
Direct contact via 0800-8115. We denken graag met u mee. Op de website van Geldfit vindt u meer informatie.
Voor welke regelingen en fondsen kom je aanmerking?
Bekijk het stap voor stap op Op de website van de VoorzieningenWijzer. Bepaal anoniem voor welke regelingen je in aanmerking komt én hoe je ze aan moet vragen.
Beginnende betalingsachterstanden
Energieleveranciers, waterleveranciers, verhuurders en zorgverzekeraars zijn sinds 2021 verplicht om beginnende betalingsachterstanden bij de gemeente te melden. Wij kunnen u hierdoor goed en op tijd bij geldproblemen helpen.
U krijgt een brief van de gemeente
In deze brief staan de mogelijkheden voor hulp en ondersteuning bij vragen over geld. Deze hulp is gratis. In sommige situaties neemt een medewerker van Vaart Welzijn contact met u op.
Wilt u niet dat de gemeente informatie over betalingsachterstanden ontvangt/ontvangen?
Laat dit dan aan uw energieleverancier, waterleverancier, verhuurder of zorgverzekeraar weten. Wij gebruiken de informatie over een betalingsachterstand alleen om hulp aan te bieden.
Hulp bij Schulden of is er loonbeslag gelegd
Vul het aanmeldformulier in of u kunt bellen naar 088-1230999 of mailen naar zorgenwelzijn@assen.nl. Wij kijken samen naar uw situatie en welke hulp het beste bij u past.