Meldpunt Openbare Ruimte

U kunt uw melding direct online doorgeven.

Klacht, melding, vraag of bezwaar

Bent u ontevreden over de gemeente Assen? Vind u dat u oneerlijk of niet netjes bent behandeld door de gemeente Assen? Dan kunt u een klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencoördinator. Wij maken onderscheid tussen een melding, vraag, bezwaar of klacht. Op deze pagina leggen we de verschillen en de procedures uit.

Melding indienen

U kunt bij de gemeente terecht met een melding over een stoep of straat in uw buurt. Bijvoorbeeld als een stoeptegel los ligt. U kunt bij de gemeente meldingen indienen over:

  • afval
  • asfalt-, klinker- en onverharde wegen
  • begraafplaatsen
  • bruggen, tunnels en viaducten
  • geluidsoverlast – buren
  • groen en bossen
  • havens
  • jeugdvoorzieningen
  • kunstwerken en monumenten
  • markten en evenementen
  • milieu en overlast
  • parkeren
  • pleinen, speelplaatsen en rotondes
  • rioolbeheer en pompgemalen
  • stoplichten
  • straatmeubilair zoals zitbanken
  • veiligheid
  • vijvers en sloten
  • verkeersborden en -tekens
  • verkeersmaatregelen, zoals drempels, wegversmallingen
  • voetpaden en fietspaden
  • Kapotte lantaarnpalen kunt u online melden op de website van Nobra.

Wilt u een melding indienen over schade die door toedoen van de gemeente is ontstaan aan u of uw eigendommen? Dit kan schriftelijk via een aansprakelijkstelling.

Heeft u iets verloren of gevonden in de gemeente Assen? U kunt dit digitaal melden op de website van verloren of gevonden.

Aanvraag

Zo geeft u een melding of klacht over de openbare ruimte door:

  • uw naam en adres
  • een duidelijke omschrijving van uw klacht
  • eventuele foto’s of tekeningen