Meldpunt Openbare Ruimte
Klacht, melding, vraag of bezwaar
Bent u ontevreden over de gemeente Assen? Vind u dat u oneerlijk of niet netjes bent behandeld door de gemeente Assen? Dan kunt u een klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencoördinator. Wij maken onderscheid tussen een melding, vraag, bezwaar of klacht. Op deze pagina leggen we de verschillen en de procedures uit.
Melding indienen
U kunt bij de gemeente terecht met een melding over een stoep of straat in uw buurt. Bijvoorbeeld als een stoeptegel los ligt. U kunt bij de gemeente meldingen indienen over:
- afval
- asfalt-, klinker- en onverharde wegen
- begraafplaatsen
- bruggen, tunnels en viaducten
- geluidsoverlast – buren
- groen en bossen
- havens
- jeugdvoorzieningen
- kunstwerken en monumenten
- markten en evenementen
- milieu en overlast
- parkeren
- pleinen, speelplaatsen en rotondes
- rioolbeheer en pompgemalen
- stoplichten
- straatmeubilair zoals zitbanken
- veiligheid
- vijvers en sloten
- verkeersborden en -tekens
- verkeersmaatregelen, zoals drempels, wegversmallingen
- voetpaden en fietspaden
- Kapotte lantaarnpalen kunt u online melden op de website van Nobra.
Wilt u een melding indienen over schade die door toedoen van de gemeente is ontstaan aan u of uw eigendommen? Dit kan schriftelijk via een aansprakelijkstelling.
Heeft u iets verloren of gevonden in de gemeente Assen? U kunt dit digitaal melden op de website van verloren of gevonden.
Aanvraag
Zo geeft u een melding of klacht over de openbare ruimte door:
- uw naam en adres
- een duidelijke omschrijving van uw klacht
- eventuele foto’s of tekeningen