Klachten, meldingen en bezwaren
Melding doen
Heeft u een melding over bijvoorbeeld afval, bomen, bladeren, stoep, straatverlichting of straatstenen? Vul dan het formulier Meldpunt Openbare Ruimte | Gemeente Assen in.
Een klacht indienen
U kunt een klacht indienen als u niet tevreden bent over hoe u door de gemeente Assen bent behandeld. Bijvoorbeeld: u heeft onjuiste informatie gekregen, of de informatie kwam te laat of duurde te lang. Of u voelt zich niet juist bejegend.
Hoe kan ik een klacht indienen?
U kunt telefonisch, per brief of via de website een klacht indienen. Om u goed te kunnen helpen hebben we een aantal gegevens van u nodig. Deze vult u in via het online klachtenformulier of vermeld u in uw brief. We kunnen de gegevens ook telefonisch met u doornemen. Vermeld daarom in ieder geval:
- Door welke persoon u niet netjes bent behandeld;
- Waar de klacht over gaat;
- De datum waarop u niet netjes bent behandeld;
- Uw naam, adres, telefoonnummer en mailadres;
- Uw handtekening;
- De datum waarop u de klacht indient.
U kunt op deze pagina uw klacht online indienen.
De klacht wordt binnen zes weken na ontvangst afgehandeld. Lukt dat niet? Dan kunnen we deze termijn eenmaal verlengen met vier weken. U ontvangt daarover dan schriftelijk bericht.
Wat gebeurt er met mijn klacht?
Zodra wij uw klacht hebben ontvangen, gaan wij voor u aan de slag. Onze klachtencoördinator zoekt uit bij welk team de klacht hoort. Soms nemen wij contact met u op voor meer uitleg. Vervolgens wordt de klacht beoordeeld en wordt er gezocht naar een oplossing. Heeft u zelf ideeën of een mogelijke oplossing? Dan kunt u dit bij uw klacht aangeven.
Niet tevreden over de afhandeling?
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan is het goed om te weten dat u in tweede instantie bij de onafhankelijke ombudscommissie terecht kunt. Deze commissie behandelt klachten over de gemeente en de gemeenschappelijke kredietbank (GKB). Bij de ombudscommissie kunt u op uw gemak uw verhaal doen.
Meer informatie over de ombudscommissie vindt u op deze pagina.
Bezwaar maken
De gemeente kan een besluit nemen waar u het niet mee eens bent. Bijvoorbeeld als uw aanvraag voor een subsidie of vergunning is afgewezen. Of u bent het niet eens met de vergunning die uw buurman heeft gekregen. U kunt dan (digitaal) bezwaar maken.
Op deze pagina vindt u meer informatie over bezwaar maken.
Vraag stellen
Staat er niet bij wat u zocht of heeft u een andere vraag? Stuur dan een mail naar info@assen.nl, dan zorgen wij dat de vraag bij de juiste persoon in onze organisatie terecht komt.