Deel uw ervaring
Wij willen graag weten wat u van onze dienstverlening vindt. Dat kan aan de balie, als u ons belt of op een ander moment waarop u contact met ons heeft. Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Dan gaan we graag met u in gesprek over uw klacht. Bijvoorbeeld als u een brief heeft gestuurd en u heeft nog geen reactie. We willen zo snel mogelijk met u in gesprek gaan over uw klacht, neem hiervoor contact op via 14 0592. Via dit telefoonnummer kunt u ook een afspraak maken met de ombudscommissie. Het kan ook zijn dat u bezwaar wilt maken tegen een besluit van ons. Als dat zo is, dan kunt u de bezwaarschriftenprocedure starten.
Hulp bij een klacht of bezwaar
U kunt hulp inschakelen als u een klacht wilt indienen of bezwaar wilt maken. Dat kan iemand zijn uit uw omgeving. Als dat niet lukt, maar u wilt wel hulp dan kunt u gebruik maken van de onafhankelijke cliëntondersteuning.
Voor jongeren is er het Advies-, en Klachtenbureau Jeugdzorg, het AKJ. Het AKJ is de organisatie van de vertrouwenspersonen voor de jeugdhulp. Het AKJ biedt hulp aan kinderen, jongeren en ouders/verzorgers die een vorm van jeugdhulp ontvangen. Zij zijn onafhankelijk, zelfstandig, en hebben geen verbinding met jeugdhulporganisaties, de Raad voor de Kinderbescherming, pleegzorgorganisaties of jeugd- en wijkteams.